Jak wyjąć akumulator w TDI?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Loni :)
    Drive
    • 2006
    • 58

    Jak wyjąć akumulator w TDI?

    Mata jest w komplecie ze spinkami i nie da się jej założyć inaczej niż we właściwym położeniu Montowałem jakiś miesiąc temu to jeszcze pamiętam na świeżo.
    Przy okazji trzeba dbać o osłony pod silnikiem, tzn. żeby w ogóle były, a najlepiej zamontować pełne, od diesla. Inaczej szybko mata będzie schlastana wodą z kałuż a nie bardzo da się ją czyścić.
    Fabia Club Polska : www.fcp.pl
  • tompol
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 410

    #2
    Jak wyjąć akumulator w TDI?

    Zdechł mi akumulator. Chciałem go wyjąć i podładować, ale nic z tego. :? Nie mogę zdjąć tej plastikowej kasetki, która na nim siedzi. :evil: Może mnie ktoś poinstruować?
    srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

    Komentarz

    • nico21
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 2640
      • Volkswagen

      #3
      Niop tez chetnie skorzystam z tej rady, gdyz u mnie w benzynce tez nie mogłem wyjac akusia przez to ustrojstwo Musiałem akus ładowac bez wyjmowania z samochodu k
      DACAR.team

      Komentarz

      • bernardo
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1083

        #4
        Kaseta (obudowa) założona na aku z lewej i prawej strony na krótkich bokach ma zatrzaski, są tam półokrągłe wgłębienia - mocno je wcisnąć i kasetę do góry. k
        aczkolwiek...
        NajtFukinPatrol North-West
        Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
        WhitePride :smokedevil

        6,92 s do setki by DGW

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Czasem przy podnoszeniu, blokuje sie jeszcze o linke do otwierania klapy. Tylko na takim mrozie ugiac plastik tez bedzie zabawa :twisted:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Castaway
            Ambiente
            • 2005
            • 125

            #6
            Zamieszczone przez bernardo
            Kaseta (obudowa) założona na aku z lewej i prawej strony na krótkich bokach ma zatrzaski, są tam półokrągłe wgłębienia - mocno je wcisnąć i kasetę do góry. k
            Najlepiej zatrzaski wciskać "fuckerem" czyli środkowym palcem :wink: ,a wskazującym i resztą podciągnąć w góre obudowe. Zatrzaski zostają, a obudowa wychodzi bardzo lekko.
            POzdro - Pit

            Komentarz

            • chester121
              L&K
              • 2005
              • 1053

              #7
              to jest ladnie i z obrazkami pokazane w inst obslugi
              :szeroki_usmiech k

              Komentarz

              • mirus
                Ambiente
                • 2005
                • 213

                #8
                To ja mam z innej strony pytanie: jakie moga byc skutki wyjęcia akumulatora (w przypadku OII)? Po ponownym podlaczeniu wszystko zadziala? Wiem, że np z radiem moga byc problemy, bo byc moze trzeba bedzie wprowadzac kod.
                Ktory biegun akumulatora nalezy w pierwszej kolejnosci odlaczyc?
                Sprzdana - Octavia II 1.9 TDI Elegance
                Obecnie Ford Focus II 1.6 - najlepszy bo służbowy

                Komentarz

                • tompol
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 410

                  #9
                  Zamieszczone przez bernardo
                  Kaseta (obudowa) założona na aku z lewej i prawej strony na krótkich bokach ma zatrzaski, są tam półokrągłe wgłębienia - mocno je wcisnąć i kasetę do góry. k
                  U mnie nie ma zatrzasków. Chyba, że szukam czegoś innego. :? Albo przed liftem było inaczej.

                  Zamieszczone przez chester121
                  to jest ladnie i z obrazkami pokazane w inst obslugi
                  U mnie nie ma. Może mam instrukcję przed faceliftingiem. :twisted:

                  Chociaż właśnie sobie przypomniałem, że nie zajrzałem do suplementu do instrucji, bo mam taki. Może tam jest. :roll:

                  Na szczęście udało się odpalić za pomocą linki holowniczej. :diabelski_usmiech A teraz w robocie aku łyka prąd z prostownika bez wyjmowania z samochodu. Może się nałyka wystarczająco na jutro.
                  srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                  Komentarz

                  • Qulek
                    RS
                    • 2005
                    • 1630
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Ktory biegun akumulatora nalezy w pierwszej kolejnosci odlaczyc
                    Z reguły odpina sie zawsze minus (-) ale nie wiem czy elektronika sie nie powygłupia od odlaczenia aku.. znajomemu w A6 pomerdało sie wszystko (może miał jakiegoś chochlika w elektronice) ...
                    BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                    Było O1 jest O3

                    Komentarz

                    • bernardo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1083

                      #11
                      Zamieszczone przez mirus
                      ....
                      Ktory biegun akumulatora nalezy w pierwszej kolejnosci odlaczyc?
                      w uzupenieniu do tego co Qulek napisał, odłączając aku od czeszki wpierw odłączasz minus (-) a potem plus (+). Natomiast podłączając aku do skodziny zaczynasz od plusa (+) a w drugiej kolejności podłączasz minusa (-). Nie inaczej.
                      aczkolwiek...
                      NajtFukinPatrol North-West
                      Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                      WhitePride :smokedevil

                      6,92 s do setki by DGW

                      Komentarz

                      • chester121
                        L&K
                        • 2005
                        • 1053

                        #12
                        dokladnie tak jak napisal bernardo,
                        nic podczas wymiany aku nie powinno sie stac
                        ewentualnie alarm zacznie ci wyc i radio bedziesz musial jeszcze raz zaprogramowac
                        ale nic sie w silniku nie rozprogramoje

                        Na szczęście udało się odpalić za pomocą linki holowniczej.
                        no to powodzenia silnikow z katalizatorem nie WOLNO odpalac na pycha
                        a szczegolnie diesla ktory ma duzy stopien sprezania w cylidrach
                        mogl ci pojsc np. pasek rozrzadu podczas takiej operacji
                        takie rzeczy mozna w maluchu lub starych gratach a nie w tak delikatnych silnikach!!!!

                        Komentarz

                        • tompol
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 410

                          #13
                          Myślę, że długie kręcenie rozrusznikiem też jest w stanie wpompować do katalizatora dużo paliwa, co mu może faktycznie zaszkodzić.

                          Co do paska to nie bardzo kojarzę dlaczego. W końcu nie on przenosi moment pomiędzy silnikiem i kołami.
                          srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                          Komentarz

                          • chester121
                            L&K
                            • 2005
                            • 1053

                            #14
                            ale choc by sa inne szrpniecia silnikiem!
                            w sumie nie wiem dokladnie jak to sie ma ale mechanik(znajomy)
                            kategorycznie zabronil odpalania na pycha w nowych autach
                            zreszta kiedys u niego byl robiony bodajze focus TDCi z rozwalonym paskiem
                            wlasnie podczas takiego zimowego zaciagania(zbieg okolicznosci :? )
                            naprawa kosztowla go ( z urzywanymi czesciami) okolo 2000zl

                            dlatego chcialem cie oszczec
                            pzdr

                            Komentarz

                            • greszczyn
                              Elegance
                              • 2005
                              • 893
                              • Nissan

                              #15
                              To ja mam z innej strony pytanie: jakie moga byc skutki wyjęcia akumulatora (w przypadku OII)? Po ponownym podlaczeniu wszystko zadziala
                              ?

                              U mnie po wymianie aku , zapaliła się kontrolka od wspomagania , juz miałem wizję wizyty w serwisie , ale przejechałem jakieś 100 m i sama zgasła .
                              Skasują się napewno wskazania licznika i radio trzeba od nowa programować (chyba każde ) .( nie wiem jak to bedzie z oryginalnym np. Streamem , czy nie trzeba będzie wprowadzać kodu )

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez greszczyn
                                U mnie po wymianie aku...
                                greszczyn juz ci sie wysral aku?!
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • mirus
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 213

                                  #17
                                  No wlasnie z radiem mam watpliwosci (Skoda Stream). W instrukcji jest napisane, ze trzeba wprowadzic kod. Meczylem w serwisie typow zeby mi dostarczyli kod, po czym pan odpowiedzial, ze radio jest zakodowane do auta i nie trzeba bedzie wprowadzac kodu. Gdybysmy przelozyli radio do innego auta, to trzeba wowczas kod wprowadzic. Dlatego pytam, czy ktos kto posiada fabryczne radio odlaczal akumulator.
                                  Sprzdana - Octavia II 1.9 TDI Elegance
                                  Obecnie Ford Focus II 1.6 - najlepszy bo służbowy

                                  Komentarz

                                  • greszczyn
                                    Elegance
                                    • 2005
                                    • 893
                                    • Nissan

                                    #18
                                    Wymieniłem , bo bidak ledwo co mógł przekręcić silnik i to jeszcze przed tymi mrozami . Poza tym " magiczne oko" , było czarne (nawet latem :| ) , co oznacza , że aku należy doładować .Tak też zrobiłem , ale na drugi dzień powtórka z rozrywki , znowu wycie alarmu przy rozruchu i duży problem z zapaleniem . W zeszły poniedziałek zapodałem nowy aku i na razie kręci .

                                    Ja jakoś tak mam , że w styczniu wymieniam akumulatory . Skoda to trzecie auto w którym wymieniłem aku właśnie w styczniu .
                                    Nie wiem jak w dieslach innych marek , ale skodowskie 62 AH to ciut za mało .

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      greszczyn, Jakie masz radio?? Nie masz przypadkiem Streama, bo ktos go wywalil z II tylko juz nie pamietam kto. Jedna z wad Streama jest wyladowywanie akumulatora, nawet w lecie. Nie kazdy to mial, ale wiele tak wlasnie mialo :?
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Castaway
                                        Ambiente
                                        • 2005
                                        • 125

                                        #20
                                        To chyba nie tylko przy Streamach sie tak moze dziać (choć to dziwne bo fabrycznie montowane). Ja Streama w O1 wywaliłem i wsadziłem BP na ślepo ISO w ISO nie patrząc na pozycje przewodów w kostkach....radio grało ...i już po miesiącu nie odpaliłem auta. Jeden kabelek od zasilania był nie w tym miejscu i radio cały czas pobierało sobie 700mA :twisted:
                                        5min roboty i do dziś mam ten akumulator.
                                        POzdro - Pit

                                        Komentarz

                                        • greszczyn
                                          Elegance
                                          • 2005
                                          • 893
                                          • Nissan

                                          #21
                                          Ja też wywaliłem Streama :twisted: .

                                          Komentarz

                                          • Castaway
                                            Ambiente
                                            • 2005
                                            • 125

                                            #22
                                            To sprawdź czy czasami radio nie połyka cały czas prądu.
                                            POzdro - Pit

                                            Komentarz

                                            • tompol
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 410

                                              #23
                                              Zamieszczone przez chester121
                                              ale choc by sa inne szrpniecia silnikiem!
                                              w sumie nie wiem dokladnie jak to sie ma ale mechanik(znajomy)
                                              kategorycznie zabronil odpalania na pycha w nowych autach
                                              zreszta kiedys u niego byl robiony bodajze focus TDCi z rozwalonym paskiem
                                              wlasnie podczas takiego zimowego zaciagania(zbieg okolicznosci :? )
                                              naprawa kosztowla go ( z urzywanymi czesciami) okolo 2000zl

                                              dlatego chcialem cie oszczec
                                              pzdr
                                              Doceniam. k

                                              Zajrzałem wczoraj do instrukcji. Stan sprzed 02.99 - wolno zaciągać, ale nie więcej niż 50 m, bo katalizator... Stan po 02.99 (znaczy suplement do instrukcji datowany na luty 99) - nie zaleca się, nawet przy spełnieniu podanych poprzedno warunków, ze względu na możliwość uszkodzenia silnika w "określonych warunkach". Niestety ani słowa w jakich i co można uszkodzić. :roll:

                                              Czyli być może prawda leży pośrodku. Katalizator jest bezpieczny jeśli nie ciągamy się kilometrami, ale za to w silniku coś (rozrząd??) może się s.....

                                              Zamieszczone przez chester121
                                              to jest ladnie i z obrazkami pokazane w inst obslugi
                                              Sprawdzałem. Nie mam nic ani w instrukcji podstawowej ani w suplemencie do niej. Może w tych późniejszych coś takiego było.

                                              <PROŚBA>. Jeśli ktoś ma w instrukcji opis wyjęcia akumulatora z TDI ze szczególnym uwzględnieniem odpięcia tej puszki, która na nim siedzi, to czy można prosić o jakieś skany lub zdjęcia?</PROŚBA>
                                              srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                              Komentarz

                                              • bernardo
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1083

                                                #24
                                                tompol jeśli tak jest i u Ciebie to proszę bardzo...

                                                aczkolwiek...
                                                NajtFukinPatrol North-West
                                                Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                                                WhitePride :smokedevil

                                                6,92 s do setki by DGW

                                                Komentarz

                                                • tompol
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 410

                                                  #25
                                                  Niestety nie.

                                                  Tej osłony z pierwszego rysunku wogóle nie ma, a skrzynka bezpieczników ma zupełnie inny kształt. Gdyby było tak jak tu, to jako inżynier (praktykujący) chyba dałbym radę bez instrukcji nawet. :twisted:
                                                  Niestety u mnie nie widać wogóle żadnych zaczepów. Być może trzeba coś podważyć, ale niestety w tych temperaturach, które mamy teraz, to można co najwyżej coś ułamać. :roll: Czegom nie omieszkał uczynić. ops: Na szczęście straty nie są chyba duże.

                                                  Tak się zastanawiam, że może podjadę do ASO. Może dadzą radę. :diabelski_usmiech Jeśli będzie im się chciało. :roll:
                                                  srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...